joi, 29 aprilie 2010

3.2. CERCETARE DE LABORATOR

3.2.1. Determinatea acidităţii solului:

















      3.2.1.1. Din zona carierei: am preluat probe de sol de pe treptele din carieră apoi, într-o eprubetă am amestecat proba de sol cu apă, am agitat până la dizolvare. Pe o hârtie indicatoare de pH am picurat din conţinutul eprubetei. Am putut obderva imediat colorarea hărtiei, putând astfel să compar culoarea hârtiei cu valorile de pe pH-metru. Valoarea înregistrată a fost de 5.0 la hartia albastră şi 6.0 la hărtia galbenă, ceea ce indică o valoare ridicată a acidităţii.
      3.2.1.2. Din zona limitrofă: de asemenea am preluat probe de sol din zona imediat apropiată a carierei. În urma aceluiaşi proces explicat la punctul anterior, am obţinut valori de 5.5 pe hârtia galbenă şi 4.5 la hârtia albastră, ceea ce indică de asemenea valori ridicate ale acidităţii solului.
 Se poate constata că, atât pe suprafaţa carierei cât şi în zonele înconjurătoare solul este puternic afectat, înregistrând valori mari ale acidităţii, lucru ce explică lipsa vegetaţiei pe arii însemnate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu